Чому розчаровують спроби створити «бірюзову організацію»

Підлеглі не підтримають найкрасивішу ідею керівника, якщо не побачать в ній сенсу. Як їм допомогти включити в особисту картину світу корпоративні цінності?

Технології змінюються швидше, ніж люди, які ці технології винаходять. Людині важче змінюватися: його внутрішні переживання значно складніші, ці процеси неможливо описати за допомогою схем. Для того, щоб людина захотіла змінюватися, їй потрібен сенс і відповідь на питання, для чого. І цей сенс не штучна, що диктується ззовні сліпа віра в щастя десь і колись там у майбутньому. Цей сенс ідея, якою людина дійсно захоплена!

Зараз, коли корпоративний світ шукає відповіді на непрості питання про те, як допомогти своїм співробітникам подолати кризу відсутності визначеності і сенсу самої праці як такої, тема «бірюзи» і «бірюзової організації» стає все більш популярною управлінської фішкою. Здається, що вона просто зобов'язана врятувати корпоративний світ.

Занадто великі очікування, занадто великі інвестиції... Занадто великі розчарування в результатах?

Цю тему можна обговорювати з різних сторін.

Яку організацію можна назвати бірюзовою?

Що є «бірюза», а що не «бірюза»? Можна довго розбиратися в тонкощах і нюансах «Agile» і «Scrum». Але пропонуємо вам поглянути на «бірюзову тему» через призму звичайних людських переживань, обговорити, які почуття відчуває людина, що знаходиться всередині трансформації, і знайти відповідь на три прості запитання про те, що відбувається в цей час з його емоціями, думками та бажаннями.

Питання перше. Чи є у співробітника вибір? Коли людина не бачить для себе альтернативи, їй важко знайти те місце, де вона може зробити свій власний внесок у загальну справу.

Як часто ви цікавитеся думкою ваших підлеглих? Керівники не ставлять запитань, коли боятися почути незручну відповідь. Ігнорування і відсутність поваги, ось що викликає у підлеглих розчарування і обурення. Якщо керівник не говорить про те, що хвилює підлеглих, то обговорення незмінно переноситься в кулуари (столові та курилки), ну а звідти куди крива винесе разом з домислами та думками.

Питання друге. Як узгоджуються основні ціннісні установки «бірюзовою організації» з особистим розумінням, сприйняттям світу, власними цінностями та індивідуальними бажаннями співробітника? Я говорю про те, чи входять «бірюзові цінності» в систему цінностей вашого співробітника. Чи готовий він до такої відповідальності, коли в наявності конфлікт між особистим і суспільним? Не модно сьогодні бути колективістом, індивідуалізм рулить: щоб переконатися в цьому, досить відкрити свою стрічку в будь-якій соціальній мережі. Ми стільки ходили строєм, що будь-який натяк на підпорядкування думці більшості викликає несвідоме почуття відторгнення.

Що робити керівнику? Звалити на себе співробітників і тягнути їх відповідальність на себе? Але це ідеальний грунт для вигоряння? Або можна вибрати протилежний шлях: запропонувати співробітникам самим окреслити межі своєї відповідальності. В цьому випадку, кожен для себе візьме стільки, скільки йому емоційно під силу.

І ось у цьому місці доречне запитання номер три. Як допомогти співробітникові надати сенс тому, що відбувається навколо нього, щоб стати частиною загального дійства під назвою «ми бірюза»? Що потрібно робити керівнику, щоб підтримати свого співробітника в цих пошуках, допомогти знайти в цій новій парадигмі своє місце? Завдання не тривіальне з'єднати приватне (цінності, установки, стереотипи мислення і поведінку) з громадським (цілями та завданнями бізнесу в новому «бірюзовому» форматі).

Допомогти співробітнику включити в його особисту картину світу бірюзові цінності компанії ось це про сенс. Якщо ваш співробітник відчуває утруднення в тому, щоб особисто для себе чесно відповісти на питання, чому саме мені важливо бути тут і зараз в цій організації/проекті/команді та розділяти її бірюзові цінності, то ви йому допомагаєте або розлучаєтеся. Третього – не дано.

Глобальна трансформація завжди прямує зверху, і відповідальність лідера в тому, щоб зробити її максимально екологічною і для бізнесу, і для співробітників. Тому важливо пам'ятати, що «бірюзова організація» це єдність трьох складових:

  • самоврядування і рівноправність;

  • повага до цілісності прояви особистості;

  • колективна усіма учасниками мета існування організації.

Отже, що необхідно робити лідерові, щоб довести всі бірюзові починання до успішного фіналу:

  • виявляти щиру цікавість і повагу до думки своїх підлеглих;

  • бути готовим почути критику своїх рішень і вміти з нею справлятися;

  • бути готовим прийняти критику, бути готовим до діалогу та відкритого обговорення будь-яких корпоративних проблем;

  • аргументовано відстоювати свою позицію (концепція «я начальник-ти дурень» не підходить), бути готовим до компромісних рішень;

  • бути готовим віддати владу, знизити контроль, припинити маніпулювати;

  • бути готовим постійно узгоджувати внутрішні ціннісні установки співробітників з цінностями бірюзової організації;

  • бути готовим прийняти цілісний прояв особистості та її інакшість;

  • бути готовим надати допомогу своїм співробітникам у прийнятті відповідальності за результат;

  • мати багато терпіння і такту для того, щоб робити все це щодня.

http://www.e-xecutive.ru/

За матеріалами hitjob.com.ua

всі новини

Роздрукувати сторінку

Нагору Назад