Як правильно скласти резюме

    Правильно написане резюме - перший крок на шляху пошуку роботи. Це перший, а іноді єдиний, погляд роботодавця або кадрового агентства на Вас, причому, Вашими ж очима. Ваш єдиний шанс процвітати - це той момент, коли резюме читають вперше. Як правило, на перегляд резюме витрачається не більш 2-3 хвилин. Якщо увагу залучити не вдалося - Ваше резюме не спрацювало.
    Від того, наскільки добре написано резюме, буде залежати, запросять Вас на співбесіду або відкладуть у стопку безперспективних. Саме у резюме необхідно в короткій формі і дохідливо пояснити роботодавцеві або кадровому агентству, чим Ви відрізняєтеся від інших двадцяти, а то і сорока здобувачів-конкурентів. Тому потрібно відноситися до складання резюме якомога ретельніше. Навіть якщо ви поки не шукаєте роботу, резюме потрібно починати писати, вносячи в нього корективи. Воно може знадобитися Вам терміново, а поспішно обмірковувати й оцінювати свої переваги неймовірно складно. Крім того, для кожного нового місця роботи бажано складати окреме резюме, правильно розставляючи акценти саме на тих навичках і знаннях, що потрібні для цієї позиції
    Спочатку ряд порад загального плану:
  • Майте на увазі, що Ваше резюме буде читати людина, що Вас ніколи не бачила і нічого про Вас не знає. Це практично єдиний шанс для Вас познайомитися, тому потрібно справити приємне враження.
  • Резюме найкраще відправляти по електронній пошті, заповнювати на сайті, якщо така можливість на ньому передбачена, або привозити особисто. У крайньому випадку можна відправити по факсу, але майте на увазі, що погана якість друку на факсовому папері відразу надає Вашому резюме не найбільш виграшного вигляду.
  • Категорично не рекомендуємо відправляти резюме у вигляді посилання на Вашу особисту сторінку в інтернеті. Рукописний варіант просто неприпустимий
  • Папір повинен бути білий, найкраще укласти резюме у файл або прозорий пластиковий куточок. Фотографія необов'язкова для резюме, що представляється на підприємство, але в ЦРК фотографію краще залишити - її не покажуть роботодавцеві без Вашого дозволу.
  • Шрифт повинний бути чітким, не дрібним і не великим. Ніяких екзотичних варіантів. Оформлення - сугубо ділове. Чіткий розподіл на розділи.
  • Необхідно вказати вакансію, на яку Ви претендуєте. Роботодавцеві потрібно називати тільки ті позиції, що потрібні в даний момент на підприємстві.
  • Жирним великим шрифтом рекомендуємо виділити прізвище, ім'я, по батькові. Дата народження і число повних років.
  • Обов'язково написати контактний, домашній, стільниковий або робочий телефон. Якщо Ви шукаєте роботу в іншому місті або агентстві з іншого міста, необхідний код міста. Не зашкодить адреса електронної пошти і номер пейджера. Можна залишити телефон друзів або родичів на випадок, якщо іншого зв'язку з Вами не буде.
  • Домашня адреса з вказівкою індексу, міста, бажано району. Обов'язковий номер будинку і квартири для того, щоб відправити Вам повідомлення про вакансії поштою, якщо Ваші телефони змінилися, а Ви не сповістили вчасно.
  • Необхідно повідомити Ваш родинний стан. Прийнято наступні позначення: заміжня, незаміжня, одружений, холостий. Не прийнято повідомляти про цивільний шлюб, розлучення, удівство і т.п. Діти, якщо такі у Вас є, називаються за статтю і віком, наприклад, "дочка, 12 років і син, 7 років". Якщо дітей немає, це також слід вказати.
  • Освіта. Не слід писати, яку школу Ви закінчили і з якими оцінками: може скластися враження, що Вам більше нічим похвалитись. Далі пишеться рік вступу і закінчення вузу і/або технікуму, повністю найменування інституту і/або технікуму (у дужках можна вказати його абревіатуру) і місто, де він знаходиться. Далі - факультет і спеціальність, зазначена у Вашому дипломі. Форма навчання: вечірня, заочна, очна. Аспірантура описується таким же чином. Обов'язково - курси або інші форми підвищення кваліфікації.
  • Знання іноземної мови. Не слід завищувати рівень знання Вами іноземної мови: Вам доведеться працювати, можлива попередня перевірка рівня Ваших знань роботодавцем. Звичайно прийнята наступна градація: початковий рівень, ґрунтовні знання, вільне володіння.
  • Робота з комп'ютером. Якщо Ви не програміст і не знаючий користувач, ми рекомендували би проконсультуватися із знаючими людьми, як правильно називаються пакети, з якими Ви працюєте. Потрібно вказати володіння бухгалтерськими програмами, а також спеціальними програмами, наприклад, графічними редакторами. Також необхідно відзначити знання Інтернет і вміння користуватися електронною поштою, що не зовсім те саме, як це здається деяким.
  • Знання оргтехніки. Припускає уміння працювати з офісними міні-АТС, ксероксом, факсом. Телекс указується додатково. Водійське посвідчення, наявність автомобіля
  • Місця роботи, у зворотному хронологічному порядку, починаючи з останнього, включаючи роботу за сумісництвом і без оформлення у трудовій книжці. Насправді роботодавця цікавлять тільки останні 2-3 місця роботи і період не більше 10 років, тому їх і потрібно описати докладніше: чим займається підприємство, чисельність працівників, Ваша посада на підприємстві, кількість Ваших підлеглих, дуже докладно - реальні посадові обов'язки. Причини звільнення або пошуку нової роботи. Усі ці питання Вам зададуть, краще сформулювати їх заздалегідь і коротко викласти. Гірше, якщо вони застануть Вас зненацька.
  • Приклади успіхів і досягнень, такі, як збільшення обсягу продажів на ... відсотків, розвиток нового напрямку, залучення особливо крупних клієнтів, проведення вдалих кампаній, налагоджені зв'язки у регіонах.
  • Додаткові відомості: усе, що Ви хотіли б повідомити для опису Ваших особистих якостей. Як правило, вказуються такі якості, як комунікабельність, лояльність, мобільність, креативність, урівноваженість, безконфліктність, чесність, висока навченість.
  • Можливість або неможливість відряджень і ненормований робочий день. Ні в якому разі не використовуйте слова, змісту яких Ви не знаєте напевно або сумніваєтеся в правильності їхнього написання. Подивіться у словник або проконсультуйтеся з фахівцем. Єдина граматична помилка може зіпсувати усе враження від блискучого резюме і затьмарити роки Вашої вдалої роботи
  • Інформація, яка подана в резюме, повинна бути достовірною. Не залишайте "білих плям" у своєму резюме. А саме головне - резюме повинно бути коротким: не більш однієї - півтори сторінок. Ваше уміння ясно формулювати, коротко викладати - показник високого рівня загальної культури. 

http://www.chtei-knteu.cv.ua/

За матеріалами hitjob.com.ua

всі новини

Роздрукувати сторінку

Нагору Назад