Коли варто обходити HR-ів при відправці резюме

Олена Володимирська, засновниця агентства Pruffi, розповідає про те, коли дійсно варто відправляти резюме безпосередньо роботодавцю, минаючи рекрутерів.

Здавалося б, як взятися думці про те, що HR-а потрібно перестрибувати, у самого HR-а? А ось і може. Олена Володимирська, засновник агентства Pruffi, яке відрізняється оригінальністю і ефективністю при підборі кадрів Рунета, вважає саме так. Несподівано? Публікуємо її аргументацію.

Подавати резюме, минаючи ейчар відділ, може бути вигідно, якщо мова йде про великы компанії

«Чому я вважаю, що ейчаров перестрибувати потрібно, подаючи резюме першій особі? Все просто. Давайте подивимося, як влаштований HR-відділ великої компанії», - роз'яснює Олена Володимирська.

Ієрархія служби рекрутингу наступна:

1. Є керівник відділу. Він «приймає» завдання з пошуку від бізнес-юніт менеджерів і далі вибудовує роботу відділу: керує бюджетом, розставляє пріоритети, розробляє стратегію залучення людей, проводить тендери для агентств та інше.

2. Йому підкоряються провідні рекрутери, які закривають за сегментами найскладніші вакансії - проводять співбесіди, оцінюють кандидатів і так далі.

3. Ще є ресечер та асистенти ресечер, які підпорядковуються провідним рекрутерам.

Хто такі ресечери і яка їхня роль в компанії

В основному, за словами Олени Володимирській, це дівчата, які або щойно закінчили ВУЗ, або ще вчаться. І взагалі поки погано уявляють, як влаштована галузь. І експертизи в оцінці людей у них немає взагалі - вони набивають руку, багато годин на день перелопачуючи базу резюме і первинно проводячи співбесіду з кандидатами.

Ось коли ви відправляєте резюме на загальний ящик кадрової служби компанії, воно потрапляє до них.

«Повторюся - найчастіше ніякої експертизи поки у дівчаток немає. І взятися їй немає звідки, бо вони тільки вчаться. Далі така дівчина, читаючи ваше резюме, працює як пошуковик покоління 90-х. Тобто вона шукає відповідність ключових слів вакансії і вашого резюме», - пояснює особливості підбору Альона Володимирська.

Прикладів відповідності може бути безліч:

• Ви працювали в тих компаніях, які цікаві цієї компанії.

• У вас є освіта, яка цінується в цій компанії.

• У вас є відповідність посаді і галузі з тією вакансією, яка відкрита.

Якщо все так, то вас кличуть на співбесіду. Але якщо параметри формально не відповідають, ваше резюме летить у кошик.

Дві головні проблеми кандидатів, яких первинно відбирає ресечер, а не керівник

1. Неправильно описаний досвід роботи

Якщо ви володієте релевантним досвідом, але він упакований не так, як потрібно компанії, або ресечер просто не вважає, що досвід релевантний, - у вас шансів потрапити в компанію таким шляхом немає.

А керівник від цих шаблонів вільний. Він дивиться в резюме на суть, а не на крайові обмеження, розуміючи, що у вашому трудовому досвіді йому дуже важливо, а що формальне лушпиння.

2. Неформальні фільтри, від яких вільний тільки керівник

Крім формальних фільтрів, які завжди пишуть у вакансії (досвід роботи, освіта, мови та інше), є ще неформальні, які публікувати незаконно, але, звичайно, компанії їх враховують:

• Наприклад, вік. Як дуже юний, так і старше 47 років, наприклад.

• Наприклад, компанії, з яких не беруть співробітників (наприклад, дружня компанія).

• Або стать - на якісь вакансії принципово не беруть жінок, а на якісь чоловіків.

Якщо ваше резюме потрапляє під якийсь із цих фільтрів, його ресечер точно викине в корзину. А ось керівник може цими фільтрами знехтувати, побачивши в резюме важливе для нього.

Ресечер ж практично ніколи не ризикуватиме: він просто ще в силу малого досвіду не бачить важливого, а в силу низової позиції боїться ризикувати і виходити за межі дозволеного.

«І найсмішніше - як тільки ресечер набиває руку з резюме, і починає бачити суть, він переходить на позицію вище (там більше грошей і цікавіше працювати), а на його місце беруть нову дівчинку знову без досвіду», - коментар Олени Володимирській про кар'єрне зростання рекрутерів.

Саме тому всім претендентам корисно писати в резюме те, що роботодавець хоче прочитати. Що саме - практично завжди можна дізнатися в тексті вакансії. І добре, якщо все описане виявиться правдою на співбесіді.

Підсумуємо

Висновки, які важливо зробити, посилаючись на досвід і розуміння Оленою Володимирській роботи відділів рекрутингу більшості компаній:

• Якщо ваше резюме абсолютно відповідає уявленню ресечер про відкриту вакансію, ви спокійно проходите цей фільтр.

• Якщо ж воно чомусь здається йому нерелевантним - ви ніколи не пройдете навіть до етапу співбесіди, незважаючи на те, що в реалії ви можете бути ідеальним співробітником для цієї компанії.

• Керівник від усіх цих шаблонів вільний. В силу досвіду і не боязні приймати рішення такого рівня він дивиться не на формальні ознаки, а на суть.

Можливо, прочитавши, ви подумаєте про те, що в хорошій компанії завжди хороший HR. А вище описана ситуація, коли який піар, така і компанія. Випереджаючи питання, у засновниці агентства Pruffi Альони Володимирській є відповідь:

«Безумовно так і є. Тільки що є оцінкою «гарності»? У хорошій компанії завжди хороший для керівника ейчар: розуміючий, ефективний для нього, що працює «в одному диханні». Але ефективний для керівника - зовсім не синонім того, що хороший для кандидата. Тонкість саме в цьому».


http://work.ua

За матеріалами hitjob.com.ua

всі новини

Роздрукувати сторінку

Нагору Назад