Перший день керівника

Призначення. Ви так довго на нього чекали. І ось воно відбулося!

Сьогодні ви йдете на роботу вже в новій якості. В якості керівника! У голові купа запитань: «Як сприймуть колишні колеги вас в новій якості?», «Як виправдати довіру начальства?», «Як побудувати роботу так, щоб наступна кар'єрна сходинка стала доступною?». У цій статті ви знайдете декілька практичних рекомендацій для тих, хто виріс у власному колективі та став керівником.

Перше, що вам потрібно запам'ятати - все змінилося. Тієї системи відносин, до якої ви звикли, більше не існує. Відносини потрібно вибудовувати знову.

Ще потрібно зрозуміти, що ставитися так, як раніше, до вас вже не будуть. Потрібно змиритися з тим, що керівник завжди, хоча б трішки, проте гад. Навіть найгарніший. Навіть найдушевніший. Хоча б тому, що тепер ваша головна задача - зробити так, щоб працювали інші люди. І якщо ви проявите занадто багато душевності, то люди сядуть вам на шию і змусять виконувати свою роботу, а якщо станете занадто суворим, то демотивуєте колектив і знизите його ефективність. Ну і сама ситуація вашого призначення напевно комусь діє на нерви.

Тому, всі відносини потрібно вибудовувати знову. Які саме і як ми постараємося описати далі.

Ваш керівник

Напевно, керівник, який призначив вас або пробив ваше призначення, має якісь надії щодо вас. І дуже добре, якщо ви знаєте про те, які саме. Проте в будь-якому випадку буде корисно ще раз підтвердити, чого від вас очікують і чому саме вас обрали для цієї роботи. Запитайте про це прямо.

Звичайно, далеко не з кожним керівником можна поговорити відкрито й отримати повноцінне опис ваших цілей. Але спроба того варта. Відразу після призначення у вас є нехай невелика, проте фора. Тому, що саме зараз можна і потрібно ставити дурні питання. Зараз все можна списати на нерви, переживання і т. д. Так що перша ваша задача як керівника - це отримати максимум інформації про вимоги до вас і робочі цілей.

Ваші нові підлеглі

Серед них, напевно, є ті, з ким ви спілкувалися більше та навіть товаришували. Постарайтеся побудувати з такими людьми нові відносини. Адже вони теж мають певні надії, пов'язані з вашим призначенням. Наприклад, більш лояльне до себе ставлення, послаблення і т. п. Пам'ятайте, що те, що серед рівних називається приятельськими стосунками, між керівником і підлеглими називається панібратством і призводить до дуже сумних наслідків. Є поширена думка, що «влада псує людей». Вона складається через те, що керівник змушений іноді приймати непопулярні рішення, і коли в зону дії цих рішень потрапляють ті, хто вважав себе другом або приятелем такого керівника, то вони відразу ж переносять робочі питання на особисті відносини. У нашій культурі розмежування робочих й особистих відносин не працює. В американців іноді виходить, але теж далеко не завжди.

Як пом’якшити зміну вашого статусу для таких людей? У першу чергу, обов'язково з ними поспілкуйтесь. Краще приватно. Сенс розмови повинен зводитися до того, що ви не хотіли б, щоб ваші кроки найближчим часом були витлумачені, як зміна особистого ставлення, проте ви будете вимушені ставитися до всіх однаково і судити про людей тільки за робочими результатами. Не думайте, що така розмова дається легко. Однак, якщо вам не потрібні труднощі, - залишайтеся виконавцями.

Недоброзичливці

Інша важлива категорія ваших співробітників - це ваші недоброзичливці і люди, які до цього часу ставилися до вас нейтрально.

Від них можна чекати як відвертого саботажу, так і «холодної війни». Одна з найбільших помилок, яку роблять нові керівники, полягає в тому, що вони починають загравати з цими людьми, боячись, що ті підірвуть робочий процес, а разом з ним і довіру керівництва до нового менеджера. Не варто цього робити. Тому, що вони відразу ж зрозуміють прагнення налагодити контакт за вашу слабкість і почнуть перевалювати свою роботу на вас. Щоб убезпечити себе, навчитеся ставити завдання таким чином, щоб всі деталі були обумовлені спочатку. А для цього буде корисно вивчити технологію визначення мети SMART.

Так само щодо цих людей не варто відразу демонструвати свою владу, роздаючи покарання та догани. Проте вимоги до виконання завдань щодо них повинні бути не менш суворими, ніж до «друзів». Пам'ятайте, що образ і розчарувань в колективі уникнути не вийде, як не вийде уникнути і власних емоцій. Все-таки, ми люди. Але дуже раджу взяти на озброєння «правило вдиху». Тобто, коли вам хочеться сказати людині все, що ви про неї думаєте, наберіть в груди побільше повітря, і під час вдиху подумайте, а чи варто це говорити. Найчастіше, виявляється, що не варто. Ну, а якщо ви все-таки вирішите висловитися, у вас буде достатньо повітря, щоб це зробити.

Взагалі, щодо всіх співробітників, дуже важливо стати передбачувано об'єктивним. Тобто люди повинні якомога точніше знати, за що вони можуть отримати заохочення, а за що стягнення. Тоді у вас буде більше можливостей регулювати робочий процес і відносини в колективі.

Керівники інших підрозділів

Тепер, коли ми поговорили про керівника та колектив, що опинився у вашому підпорядкуванні, потрібно згадати ще про одну важливу групі ваших товаришів по службі. Це керівники інших підрозділів вашої компанії або установи. З ними теж потрібно налагоджувати відносини.

Для них ви поки ще людина нова, навіть якщо вони довгий час знали вас як виконавця. І від того, як вони сприймуть вас, буде залежати те, як ви зможете виконувати свої завдання, тому що в сучасній організації багато що вирішує взаємодія підрозділів. А вона базується на тому, які робочі відносини вибудувані між керівниками.

Хороший спосіб - це попросити у інших керівників допомоги. Адже вона вам дійсно потрібна, а у них є досвід керівництва. Задавайте запитання. Це допоможе вам, як дізнатися тонкощі своєї нової професії, так і налагодити відносини в своєму новому оточенні. І до речі, якщо на нараді ви хочете висловити будь-яку пропозицію, то спочатку, та й далі це теж буде корисним, обговоріть її з рівними за статусом колегами. Цим ви не дозволите виникнути репутації «вискочки», та й шансів у вашої пропозиції буде більше.

Ще один важливий момент у взаємодії з іншими підрозділами - знання регламентів. Основна кількість корпоративних сутичок походить від того, що не тільки співробітники, але і керівники підрозділів, які працюють в сусідніх кабінетах, просто не знають, які саме можливості та обмеження є у колег. Тому, щоб зробити легшим своє життя, попросіть інших керівників ознайомити вас з їхніми внутрішніми правилами.

Сервісні підрозділи

Існує ще одна категорія людей, з якою потрібно налагодити контакт, - це співробітники сервісних підрозділів. Часто їх вважають «маленькими людьми», а насправді вони відіграють найважливішу роль у функціонуванні організації. Якщо ви, наприклад, вступили в конфлікт з системним адміністратором, то весь ваше підрозділ ризикує на день-другий залишитися без пошти. Якщо не налагодили контакт з помічником бухгалтера, то можуть відбуватися дуже неприємні затримки в оформленні документів, ну а якщо образили помічника кадровика - ваші співробітники протягом місяця чекають на потрібну довідку.

Якщо ви виросли в колективі, то ви знаєте і цих людей і проблеми, що регулярно виникають. Тому витратьте день на те, щоб намалювати карту взаємозалежностей вашого підрозділу і ще тиждень, щоб поговорити з усіма потрібними людьми. Пам'ятайте, що одна з головних функцій керівника - домовлятися.

Якщо коротко резюмувати все, що написано вище, то керівник - це професія, в якій дипломатичність і об'єктивність відіграють дуже важливу роль. Сподіваюся, що рекомендації, які ви знайшли в цій статті, допоможуть вам більш ефективно розпочати свою кар'єру менеджера.

http://www.e-xecutive.ru

За матеріалами hitjob.com.ua

всі новини

Роздрукувати сторінку

Нагору Назад