Час кмітливих і сміливих: на чому почали заробляти українці в кризу
Більшість українців сприйняли кризу як важкий період, час великої економії і песимізму, але є й ті, хто сміливо взявся осягати нові професії і відкривати свій бізнес.
Чому вчаться підприємливі та розторопні українці, а також - на який бізнес роблять вони ставку.
Перезавантаження мізків
Одна з найпопулярніших нині спеціальностей - програміст і всі ті, що так чи інакше пов'язані з IT-технологіями. Зарплати в цій сфері, в більшості випадків, прив'язані до курсу валют, тому ці фахівці при девальвації гривні залишилися у виграші. Адже навіть найменша зарплата, яку ще півтора року тому пропонували новачкові, в 700-800 доларів - з нинішнім курсом долара стала навіть більше зарплати менеджера середньої ланки або керівника невеликого підприємства.
Тому курси з навчання програмуванню, веб-дизайну та іншим премудростям сфери IT стали так популярні в Україні.
«Програмування приносить постійний дохід, причому моя зарплата в перерахунку на гривні виросла більше, ніж подорожчало моє життя в цій країні. До того ж люди нашого середовища дуже мобільні», - каже програміст Ігор Гайдуков.
«Ця професія дає можливість працювати віддалено. Можна брати підробіток до основної, працювати фрілансером і подорожувати», - погоджується програміст Олексій Шумський.
Затребувані також на міжнародному ринку праці архітектори, послуги з 3D моделювання, цифрової обробки фотографій і створення спецефектів. Такі навички, за винятком хіба що проектування будівель, також можна отримати на відповідних курсах.
«Зараз в Мережі безліч сайтів, де зібрані адреси так званих бірж праці з фрілансу. Кожен може доглянути собі підробіток, яка принесе дохід у валюті», - переконаний Гайдуков. Втім, для цього потрібно добре знати як мінімум одну іноземну мову - найчастіше англійську.
Активно просувають свої послуги на міжнародному ринку праці актори та професійні диктори, в пошані послуги репетиторства. «Вчителі російської мови в Україні зараз не особливо затребувані. Я давно працюю нянею. Але через кризу, я не можу попросити збільшити мені зарплату, тому знайшла підробіток: вечорами даю уроки школярам з Росії, за допомогою скайпу допомагаю виконувати і перевіряю домашнє завдання, є також один учень з Китаю, який вчить російську мову», - розповіла киянка Олена Дмитрова.
Знайти нішу
Є й більш відчайдушні - ті, хто в кризу ризикнув відкрити свою справу і навіть почав експортувати товар в ЄС. Один з найпопулярніших напрямків - жіноча нижня білизна.
«Це красиво, жіночно і не дуже складно. Великих інвестицій в бізнес не потрібно. Шити можна вдома, поступово розвиваючи навички, у посередників з продажу тканин закуповувати залишки колекцій - так дешевше», - розповідає киянка Анна Говорун, яка півроку тому почала шити білизну на замовлення.
У тому, що такий товар знайде свого покупця, вона не сумнівається - європейський імпорт зараз став українкам не по кишені, а місцевий товар поки мало задовольняє запити і вимоги місцевих дівчат. Крім того, дівчина активно вивчає можливість постачання своєї продукції за кордон. «Поки планую працювати з кількома шоу-румами в Італії, там живе моя сестра, вона зголосилася допомогти. Далі - подивимося», - ділиться секретами Анна.
Серед напрямків в тренді - пошиття одягу та взуття. «Практично весь легпром був представлений імпортом. Але кому зараз все це по кишені? Якість - посередня, а ціни - космічні. Потрібен якісний український продукт, і такий вже є на ринку. Я, наприклад, вже третій раз намагаюся замовити туфлі в одному київському ательє з пошиття взуття, але моє замовлення прийняти досі не можуть - у них занадто багато роботи», - розповідає киянка Галина Сердюк.
Стали популярними українські меблі. Ще два роки тому знайти щось прийнятне за ціною від українського виробника було вкрай важко. Все, що робили українські майстри - коштувало навіть дорожче імпортного товару. Зараз в Мережі з'явилося набагато більше пропозицій з виготовлення меблів з масиву дерева. Щоправда, в більшості випадків, такі предмети інтер'єру більше підходять для кафе, ресторанів і просторих будинків. Втім, на сайтах повідомляється, що виробники готові обговорювати і індивідуальні замовлення для невеликих квартир.
«Попитом користуватиметься все, що зробить життя людини зручніше, збереже їй час і нерви. Наприклад, нещодавно на ринок вийшла послуга з попереднього замовлення в кафе - зробити замовлення і розплатитися за нього можна буде через смартфон. Це дуже зручно», - розповідає програміст Гайдуков.
Киянка Говорун впевнена, що великий інтерес у наших співвітчизників викличуть якісні дизайнерські речі за прийнятними цінами. «Сумки, взуття, прикраси, головні убори... Наші дівчата люблять все гарне, і навіть у кризу не відмовлять собі в новій сукні, будуть економити на всьому, але обновку куплять», - переконана бізнес-вумен-початківець
Знайде свого покупця місцевий якісний аналог будь-якої імпортної продукції. Це може бути косметика, парфумерія, предмети гігієни, тканини, побутова техніка, оздоблювальні матеріали та багато іншого, що у зв'язку із зростанням курсів валют стало не по кишені українському покупцеві. Звичайно, старт в кризу - це завжди ризик, але і в той же час потужний стимул - адже всі, хто відкриває свою справу в такий період, добре розуміють, що до роботи в такий період доведеться підійти максимально відповідально.
За матеріалами hitjob.com.ua
всі новиниРоздрукувати сторінку
Нагору НазадРобота в регіонах
Місто
Вак.
Рез.
5535
4581
38
2
42
1
40
0
35
1
38
1
35
2
34
1
92
13
33
4
36
0
35
0
34
2
36
4
48
2
43
6
74
37
41
5
81
18
38
1
Робота в Україні
Статистика зарплат
Середня зарплата в Миколаєві складає:
- по резюме 0 грн.
- по вакансіях 12667 грн.
Hitjob.mk.ua
- 9005 грн.
за даними Статуправління
Корисні сервіси
Корисні поради
Чому роботодавці не вказують в оголошеннях зарплату: поради hr-експертки, які вакансії оминати
Не вказана в оголошеннях зарплата часто є найменшою проблемою. Попри світо ...
Тренди українського фрилансу-2023: прогноз від Freelancehunt
Світова платформа Exploding Topics та український сервіс фрилансу Freelanc ...
Вигорання під час війни: як залишатися ефективним на роботі – поради експерта
Війна стала важким тягарем для ринку праці. За оцінками соціологічної груп ...