16 порад, як піти з роботи красиво

Ви твердо вирішили, що час змінити роботодавця? Це ще не означає, що потрібно спалювати всі мости, виливаючи весь негатив на колег і начальство. Цим ви нашкодите лише собі. Піти гідно, красиво, яскраво, - ось що насправді заслуговує на повагу.
Звільняючись, ніколи не псуйте свою репутацію, відносини з іншими співробітниками, начальством. Це ваш обов'язок перед роботодавцем, колегами, партнерами по бізнесу і, найголовніше, перед собою як професіоналом і зрілою людиною. І навпаки, ввічлива і розумна поведінка гарантує вам лояльність колишнього керівництва і не тільки його.
Як не просто звільнитися, але піти красиво і навіть яскраво? Є кілька ключових принципів, яким ви можете слідувати. Ось декілька порад від Андреаса фон дер Гейдте, керівника Kindle Content в Amazon.
1. Оцініть ситуацію. Насамперед, переконайтеся, що звільнення - це правильне рішення. Не варто кидати роботу, тільки щоб ​​поставити крапку. Проаналізуйте всі «за» та «проти». Чи є способи поліпшити ті сторони роботи, які вас дратують? Чи можете ви отримати іншу роботу в компанії? Наприклад, чи говорили ви з вашим начальником? Чи знає він, що ви плануєте звільнитися? (Принаймні, ви можете відчувати, що є істотні причини, щоб ви залишилися). У вашого начальника була можливість піти назустріч вашим потребам і бажанням?
2. Перевірте всі юридичні аспекти. Ретельно вивчіть всі правові документи, які ви підписували при вступі на поточну роботу. Можливо, вони містять положення, що не припускають відхід до конкурента; або ваш контракт передбачає, що ви повинні відпрацювати в компанії суворо обумовлений період і повідомити компанію про звільнення спеціальним чином, і т. п. Між іншим, ви повинні ясно розуміти фінансові наслідки вашої відставки, особливо якщо ви ще не знайшли іншу роботу.
3. Вибирайте правильний час. В ідеальному світі ви звільняєтеся на високій ноті, а не коли вигоріли. В неідеальному світі, з яким ми стикаємося набагато частіше, не варто чекати відставки занадто довго. Як тільки ви ретельно обміркували ситуацію і дійшли висновку, що найкраще для вас - це звільнитися, тут же зробіть це. У вас тільки одне життя!
4. Зробіть все особисто. Не бійтеся. Попросіть начальника про розмову. Не посилайте заяву поштою. Необхідно сказати це віч-на-віч. Дуже важливо: нехай ваш керівник дізнається про це раніше, ніж хтось ще. Він на це заслуговує.
5. Розішліть лист про звільнення. Складіть його в професійній манері, без зайвих емоцій. Це має бути короткий і ввічливий лист з повідомленням, що ви звільняєтеся, із зазначенням, коли. Подайте вашу заяву завчасно до планованої дати. Надішліть її вашому безпосередньому начальнику (навіть не дивлячись на те, що ви інформували його особисто), а також копію до відділу кадрів.
6. Будьте готові чесно розповісти про причини. Будьте відверті настільки, наскільки це можливо. Знову ж в тактовній і поважній манері. Це чудова можливість дати вашому начальнику (та іншим) конструктивний зворотний зв'язок. Будьте чесні, згадайте всі фактори і зважте їх. Незалежно від того, які причини ви називаєте, будьте послідовні. Якщо ваша компанія проводить формальні інтерв'ю перед звільненням, щоб зрозуміти «істинні причини», пройдіть його. Будьте розсудливі, не кидайте мости, сказавши що-небудь негативне чи недоречне.
7. Спробуйте передбачити реакцію вашого боса. Якщо у вас хороший і професійний начальник, він скаже, як йому шкода розлучитися з вами. У разі якщо у вас вже є нова робота, йому слід привітати вас. Найважливіше - він повинен поважати ваше рішення. Якщо він реагує погано, це характеризує його, а не вас. Залишайтеся професіоналом, поясніть свої причини і підкресліть, що ви підтримаєте його і команду, щоб зробити ваш відхід як можна менш болючим для компанії. Не дозволяйте ані начальнику, ані команді перекладати провину на вас.
8. Спробуйте передбачити реакцію вашої компанії. Як ваш роботодавець вчиняв зі співробітниками, які звільнялися, в минулому? Ваш менеджмент вдячний співробітникам, які повідомляють про своє рішення завчасно або миттєво вказують на двері? Будьте готові до цього сценарію: видаліть заздалегідь персональні файли і особисту інформацію, і заберіть свої цінні речі. Наведіть робоче місце в порядок. Не беріть з собою речей, що належать компанії. З іншого боку, якщо ви цінний працівник, будьте готові до того, що роботодавець зробить вам зустрічну пропозицію, щоб ви залишилися. Подумайте заздалегідь, за яких умов ви могли б прийняти її. Хейдт проти таких компромісів: вони не працюють. У будь-якому випадку підготуйте ясну і чітку відповідь.
9. Візьміть все, що заробили. Переконайтеся, що вам нараховані всі виплати та компенсації крім зарплати: комісійні виплати, відпускні, бонуси, пенсійні внески тощо.
10. Ідіть плавно. Зробіть все можливе, щоб завершити розпочаті завдання, наведіть лад у всіх поточних справах і документах. Якщо час і ситуація дозволяють, допоможіть підготувати заміну собі. Деякі люди погоджуються відповісти на декілька телефонних дзвінків після свого звільнення. Це гарантує хороші відносини і часто високо цінується наступниками і компанією. Це чудова можливість запам'ятатися цілеспрямованим і надійним членом команди.
11. Дотримуйтесь конфіденційності. Не кажіть про своє звільнення доти, поки це не стане офіційною інформацією. Після звільнення не роїться на цю тему. Не згадуйте про своє рішення доти, поки ви не обговоріть всі деталі з начальником. Обговоріть з ним, коли і як ви повідомите про це.
12. Не налаштовуйтесь негативно. Коли ви будете говорити про звільнення з колегами, намагайтеся підкреслити хороші сторони і те, що компанія зробила для вас, навіть якщо прийшов час рухатися далі. Не хваліться вашою можливою ​​новою роботою. Будьте скромні й поважайте те, що роблять ваші колеги і компанія. Після того як ви залишите компанію, не кажіть погано про колишнього роботодавця, менеджерів і колег.
13. Будьте лояльні та працьовиті до самого останнього дня. Цей пункт зазвичай відділяє зерна від полови. Ось коли проявляється справжній професіоналізм. Будьте лояльним як звичайно. Уникайте короткострокових інтриг і не допускайте спілкування з незадоволеними співробітниками. На жаль, багато співробітників при звільненні раптово забувають, як довго працювали в компанії, щоб побудувати кар'єру. За кілька днів або тижнів вони руйнують своє минуле, а часто і майбутню репутацію, навіть не розуміючи цього. Не робіть дурниць!
14. Повідомте своїм колегам і партнерам по бізнесу. Після розмови з начальником особисто повідомте про звільнення іншим менеджерам і ключовим співробітникам, з якими ви працювали. Подякуйте їх за успішну роботу з вами і допомогу в кар'єрі.
15. Попрощайтеся. Перш ніж ви підете, щиросердно подякуйте ваших колег, начальника, партнерів по бізнесу. Висловіть їм слова вдячності. В останній робочий день організуйте стіл з напоями та їжею. Ваші колеги це запам'ятають. Постарайтеся залишитися з деякими з них на зв'язку. Обміняйтеся контактами з ключовими людьми. Розішліть прощального листа людям, з якими ви не зможете попрощатися особисто.
16. Попросіть рекомендації. Запитайте вашого боса, колег і партнерів, чи готові вони надати вам рекомендації. Чи зможуть вони це зробити за допомогою електронній пошті, телефону або в професійній соціальній мережі.
Те, як людина йде з роботи, багато що говорить про її характер. Покажіть себе з кращого боку. У нашому світі, де все пов'язані один з одним, велика ймовірність, що ви зустрінете когось, з ким ви працювали. Ваші шляхи можуть перетнутися в майбутньому. Або, як це буває час від часу, ви можете захотіти повернутися до колишнього роботодавця. Тому переконайтеся, що ви йдете в максимально сприятливих обставинах і не спалили всі мости.

www.e-xecutive.ru

За матеріалами hitjob.com.ua

всі новини

Роздрукувати сторінку

Нагору Назад