5 правил успішної кар'єри

Успішна кар'єра складається з цілої низки чинників - таланту, працездатності, уміння домовлятися з людьми і приймати сміливі рішення, удачі і багато чого іншого.
Проте виділяються п'ять головних правил успіху в кар'єрі. Наслідуйте їх і будьте упевнені - найголовніше для професійного зростання ви робите.
Правило перше: займайтеся "своєю" справою.
У ідеалі визначитися, яка саме робота приносить вам задоволення, потрібно ще в юності. Втім, в житті зустрічається немало прикладів, коли фахівець змінював професію в досить зрілому віці і домагався чималих успіхів на новому терені.
Вибравши спеціальність, вже в перші роки роботи людина зазвичай розуміє, що їй цікавіше у рамках цього напряму. Наприклад, лікар може приймати пацієнтів або займатися адміністративною роботою в лікарні. Журналіст - писати статті або організовувати роботу репортерської служби. Менеджер - домовлятися про конкретні угоди або визначати загальний напрям розвитку компанії.
Щоб уникнути гірких розчарувань і професійного вигорання, замисліться: чи своєю справою ви займаєтеся? Чи треба вам прагнути до підйому службовими сходами або цікавіше будувати горизонтальну кар'єру, стаючи визнаним гуру в професії? Адже радість від високої зарплати і гучної назви посади триватиме недовго, якщо справа, якою ви займаєтеся, не приносить задоволення.
Правило друге: виконуйте свою роботу на "відмінно".
Хоча психологи і говорять, що перфекціонізм не занадто хороша риса, для кар'єри ця якість дуже навіть кориснао. Чим би ви не займалися, забезпечуйте максимально високу якість своєї роботи. Як би банально це не звучало, але хороша робота - запорука просування по службі.
Організовуєте маркетингові заходи? Ваш бюджет має бути продуманий до нюансів, а акції, що проводяться, - проходити без збоїв. Є помічником керівника і організовуєте його день? Обмірковуйте все до дрібниць - від графіку зустрічей до можливості відпочити і випити каву в перерві.
Саме результати роботи будуть головною рушійною силою вашої кар'єри. Готуйтеся до об'єктивного змагання - в переважній більшості випадків службовими сходами піднімається той, хто працює ефективніше та швидше. І хоча виключення зустрічаються, заспокоювати себе тим, що "у нас в країні кар'єру робиться тільки завдяки блату", - означає свідомо позбавляти себе шансів на успіх.
Правило третє: розставляйте пріоритети.
Іноді буває, що виконати усю роботу "відмінно" не виходить - просто бракує часу. Ситуація, знайома багатьом: удома з бабусею залишилася маленька дитина, а на роботі чекає звіту начальник. Як вчинити?
Спокійно подумайте, що для вас важливіше в даний момент. Отримати зайві бали в кар'єрній гонці, залишившись в офісі на вечір? Чи провести час з дитиною? Однозначної відповіді немає і не може бути. Якщо, приміром, звіт - лише проміжна ланка в роботі, то цілком можна залишити його на ранок. Якщо ж керівник чекає від вас цифр прямо зараз, швидше за все, у нього є на те вагомі причини і вам краще затриматися.
Правило четверте: вчитеся домовлятися і приймати непопулярні рішення.
Кар'єра - це завжди стосунки, уміння домовлятися з самими різними людьми. Особливо складно буває побудувати стосунки з підлеглими, які ще учора були рівними колегами. Молодий керівник може і розгубитися: не хочеться виглядати деспотом, але в той же час він чудово знає, що Іванов витрачає багато робочого часу на соцмережі. Як вчинити?
Безумовно, варіантів вирішення подібних ситуацій може бути багато. Можна провести бесіду з Івановим, пояснивши йому, що робочий час - для роботи, і покластися на його порядність і відповідальність. Можна ставити Іванову такі завдання, які б не залишали йому часу на "Однокласників". У будь-якому разі ви повинні усвідомлювати: керівник не лише роздає пряники і ставить цікаві завдання. Іноді йому доводиться і погрожувати батогом.
Приймати непопулярні рішення в інтересах компанії - це те, без чого неможливо досягти дійсно високого поста. Проте при цьому ви повинні керуватися законом, простими правилами справедливості і етики. Тільки тоді ви уславитеся не тираном, а адекватним керівником.
Правило п'яте: пишайтеся тим, що ви робите.
Це правило - прямий наслідок нашої першої заповіді. Ваша справа повинна захоплювати вас, примушувати вас відчувати гордість за результати - свій особистий і компанії в цілому. Молода секретар-референт, яка упевнено заявляє: "Я відповідаю на дзвінки, мені подобається спілкуватися з людьми, я пишаюся, що корисна такій шанованій компанії", - має значно більше шансів зробити кар'єру, ніж та, яка в'яло говорить : "Доки нічого кращого знайти не вдалося, доводиться відповідати по телефону і варити каву начальникові".
Успішно завершили серйозний проект? Розкажіть про це колегам. Про вашу фірму написали в шанованому журналі? Не соромтеся перепостити статтю на своїй сторінці у соцмережі, щоб ця інформація стала доступною для ваших друзів.

www.dcz.gov.ua

За матеріалами hitjob.com.ua

всі новини

Роздрукувати сторінку

Нагору Назад