Ринок праці - як знайти своє місце

Дуже шкідлива для шукача установка: що ринок праці - це розбурхане море, в ньому легко потонути, а для того, щоб виплисти, потрібні тільки родинні зв'язки і впевненість, що граничить з нахабством. Так, на сучасному ринку праці діють свої механізми, але в них є обґрунтованість і логіка. І, якщо шукати роботу за розумною схемою, роботу знайти можна.
Що любить ринок праці:
Досвід, відповідний вакансії, і хороше резюме. Про це ми вже писали, і не раз. З багажем досвіду, знань, участі у цікавих проектах, досягнень можна майже нічого не боятися. Якщо не візьмуть на одну вакансію, візьмуть на іншу. Проблема в тому, що такий багаж в повному обсязі є не у всіх. Тому доводиться маневрувати, додавати собі активи.
Один з них - хороша частка самовпевненості. Припустимо, що у нас є два шукача з рівноцінними професійними даними. Роботодавець, швидше за все, вибере того, хто тримається впевненіше і твердим голосом розповідає, як через три місяці на його ділянці все буде працювати швидше, сильніше, з більшім профітом.
Скромність, безумовно, прикрашає, але не на співбесіді. Перед тим, як зайдете в кабінет до рекрутера, подумки одягніть костюм Супермена і повірте, що ви можете все. Якщо вакансія вам дійсно цікава, компанія подобається, ви хочете цю роботу - розправте плечі і розкажіть про себе з гордістю. І обов'язково з конкретикою! Чого вам вдалося домогтися, які у вас є досягнення, у чому ваші сильні сторони. Мова не про хвастощі - такі маневри досвідчені рекрутери розкушують на раз. Мова про спокійну впевненість в собі плюс трохи презентаційних «спецефектів».
Зрозуміла мотивація шукача - ще один плюс. Припустимо, у нас є два фахівця, приблизно рівноцінних за досвідом. Тільки один у відповідь на запитання «Чому ви хочете працювати в нашій компанії?» болісно роздумує або говорить щось шаблонне типу «Хочу працювати в компанії, що займає лідерські позиції на ринку, щоб реалізувати свій потенціал». А інший відповідає, що тільки в цій компанії є унікальний проект, в якому він може реалізувати свій досвід побудови команди з нуля. У другого шукача мета більш конкретна - він хоче саме сюди, і знає, чому - для рекрутера він кращий.
Раціональний, упорядкований, цілеспрямований пошук роботи - ще один спосіб не потонути на ринку праці.
Типові помилки претендентів:
безладна відправка резюме на всі вакансії підряд. У підсумку резюме часто не збігається з вимогами вакансії, і один рекрутер отримує одне й те саме резюме 5 разів, що не є добре;
відсутність уявлень про те, яка саме робота потрібна шукачеві (сформулюйте мету пошуку, перш за все, для себе, і відобразіть її в резюме);
відсутність розуміння, чому пошук не приносить результатів (проведіть ревізію резюме, подумайте, чи всі канали для пошуку роботи ви використовуєте, і чи робите ви це максимально активно).
Ринок праці - бездумна стихія. Шукайте роботу раціонально, працюйте над підвищенням професіоналізму, не здавайтеся після невдач. І результати - будуть!

www.blog.trud.com

За матеріалами hitjob.com.ua

всі новини

Роздрукувати сторінку

Нагору Назад