Три головні помилки шукачів роботи

Ми запитали у практикуючих рекрутерів, які помилки шукачів при пошуку роботи вони вважають найголовнішими і найбільш поширеними, пише rabota.ua.
Першу трійку найбільш значущих помилок ми представляємо вашій увазі:
1. Очікування того, що майбутній роботодавець сам зателефонує вам і запропонує співпрацю.
2. Вибір вакансій на швидку руку і розсилка резюме "на авось".
3. Неправильно складене резюме.
Отже, тепер докладніше по пунктам.
1. Очікування того, що майбутній роботодавець сам зателефонує вам і запропонує співпрацю
Для того щоб роботодавець першим проявив ініціативу, йому це повинно бути вигідно і цікаво. Для цього наповніть ваше резюме "чарівними словами", наприклад, необхідним досвідом роботи в цікавих роботодавцю компаніях, успішним виконанням обов'язків, необхідних у вакансії, знаннями потрібних програм - тобто максимально відповідайте профілю вакансії. Зрозумійте, компанії-роботодавцю немає сенсу переглядати весь ринок кандидатів. Якщо роботодавець зустрічає "те саме" резюме, тоді може першим піти на контакт. На це можна сподіватися, якщо ви повністю відповідаєте вимогам вакансії, і ваше резюме містить всю необхідну роботодавцю інформацію.
Після цього, звичайно, представник роботодавця робить спробу вам додзвонитися. Найбільша небезпека і проблема для кандидата - якщо на дзвінок роботодавця він не відповідає. Після першої невдалої спроби (в неї зараховується варіант, коли трубку ви берете, але говорити не можете і не передзвонюєте самі), ваше резюме відкладається в сторону. Якщо ваша відповідність вакансії велика, є шанс на повторний дзвінок через якийсь час, але після третьої спроби вам дзвонити вже не будуть. Роботодавець починає працювати з тими кандидатами, які вийшли на зв'язок, починає планувати зустрічі, вести переговори, і ваше резюме просто забувається. Отже, як висновок, якщо ви шукаєте роботу - будьте готові прийняти дзвінок і пройти телефонну співбесіду в будь-який день і час.
Якщо кандидат розсилає своє резюме взагалі автоматично, він не може продемонструвати свою зацікавленість при телефонному дзвінку роботодавця. Швидше навпаки: діалог йде невигідно і нецікаво роботодавцю - кандидат починає ставити уточнюючі питання, просить описати компанію, вакансію, умови. Замість того, щоб захопити своєю кандидатурою компанію-роботодавця, кандидат втрачає зацікавленість роботодавця. Тому радимо приділити більше уваги вакансіям компаній, що вам цікаві: зайдіть на сайт компанії, прочитайте уважно саму вакансію, продумайте відповіді, чому вам цікава ця вакансія і що ви можете принести цій компанії. І, коли надійде дзвінок, не ставте "простих запитань" про офіс, графік роботи, оформлення. Краще проявіть інтерес до самої роботи, продемонструйте свою підготовку, збір інформації, зацікавленість в компанії і т. д. Якщо компанія велика, відома, сильний гравець на ринку, то не обділить вона вас ні умовами, ні можливостями. Тим більше що в ході інтерв'ю (а перша мета - бути туди запрошеним) ви зможете себе зарекомендувати і розраховувати на пропозицію вищу і кращу.
Постарайтеся на час дзвінка відкласти поточне заняття, щоб створити прийнятну обстановку для спілкування. Пам'ятайте, що в телефонному спілкуванні є свої "підводні камені", тому говоримо чітко, послідовно, грамотно, не використовуємо слова паразити, будуємо речення до 10 слів. Використовуйте емоції - посміхайтеся, з вами має бути цікаво і легко спілкуватися, компанії-роботодавцю має бути цікаво вас побачити.
Якщо не вийшло прийняти дзвінок - передзвоніть, постарайтеся пояснити ситуацію і поспілкуйтеся з тим, хто звонив або залиште повідомлення на ресепшені про ваш дзвінк. Якщо протягом доби дзвінка не було, передзвоніть самі, але не будьте нав'язливі.
2. Вибір вакансій на швидку руку
Деякі кандидати вважають, що відправка свого резюме на вакансію, якій він не відповідає, - це шанс отримати іншу вакансію у цій компанії. Шанс є, але він невеликий. Тому краще використовуйте загальні адреси відділу персоналу, направляйте своє резюме в компанію з описом, в якій галузі ви фахівець і на що претендуєте. Якщо ж контакти закриті, а ви дуже хочете потрапити в цю компанію і направляєте своє резюме на невідповідну вам вакансію свідомо, зізнайтеся в цьому в супровідному листі та попросіть прийняти ваше резюме в базу компанії. Цим ви викличете позитивне враження.
Якщо ж розсилка резюме сталася на швидку руку, ваше резюме може потрапити в нецікаві вам компанії та на посади, які вас не приваблюють. Проте, якщо вам подзвонили, не відмовляйтеся відразу. Поспілкуйтеся, поясніть, що вам цікаво - раптом в компанії незабаром відкриється вакансія, яка цікавить вас?
Якщо ж вам не називають ні імені компанії, ні умов, тільки "приїжджайте до нас в офіс", як правило - це мережевий маркетинг. Їздити на інтерв'ю в мережевий маркетинг або не їздити, кожен вирішує самостійно, для когось це досвід проходження інтерв'ю. Як правило, компанії-роботодавці зацікавлені в тому, щоб кандидат готувався до інтерв'ю і збирав інформацію, тим більше без проведення телефонного інтерв'ю та отримання необхідної інформації вони вас до себе не запросять.
3. Неправильно складене резюме
Резюме як макіяж - комусь подобається агресивний, комусь природний і т. д. У кожному разі, резюме, як ваше обличчя, повинно бути "свіжим, доглянутим, приведеним до порядоку".
Перше враження від резюме формується на підставі наступних нюансів:
- подача інформації - оформлення і структурування (таблиці, суцільний текст, кількість сторінок, шрифт і т.д.);
- наявність помилок - в 21 столітті навіть страшенні двієчники можуть "прогнати" свій текст на наявність помилок шляхом перевірки орфографії на комп'ютері або за шоколадку у відмінниці;
- відсутність відволікаючих моментів – гамма кольорів, жовті кружки, діаграми і ребуси;
- адекватне фото - в діловому одязі і не в повний зріст.
Обов'язково розписуйте місця роботи, починаючи з теперішнього або останнього. Зверніть увагу - назва посади та функціональні обов'язки повинні збігатися, починайте опис з ключових обов'язків, важливо розповісти про досягнення, але з використанням цифр і конкретики. Не потрібно переписувати всю посадову інструкцію, до 5-ти обов'язків вистачить.
Опишіть знання програм, іноземних мов, словом, всі ті "чарівні слова", які вимагає роботодавець в даній вакансії. Можна трошки прикрасити, але обманювати не можна - все одно перевірять.
Одним словом, ваше резюме повинно бути цікавим, як мінімум, вам самому, воно повинно викликати у вас позитивні емоції, подобатися, зацікавлювати. Якщо вам вдалося зацікавити вашим резюме когось ще - ви на правильному шляху!
На закінчення, пошук роботи - це теж робота. Як ви до цього поставитеся, таку роботу ви й знайдете. Можна, звичайно, вірити в щасливий випадок і удачу, але краще готуватися до труднощів і сподіватися на краще. Тоді, можливо, знайти роботу буде легше, ніж передбачалося.

www.rabota.ua

За матеріалами hitjob.com.ua

всі новини

Роздрукувати сторінку

Нагору Назад