Рекомендації молодим людям щодо вибору професії

Наведемо деякий початковий мінімум ідей, правил, рекомендацій, які було б корисно поступово «перекласти» в голову молодої людини педагогічними засобами, в першу чергу для того, щоб вона була ініціатором і носієм процесу розумного професійного самовизначення, відноситись до цих тверджень, як до загальноорієнтуючих.
1. Докладаючи свої духовні і фізичні сили, ми не «витрачаємо», а розвиваємо і вдосконалюємо їх.
2. Прагнення людини має бути спрямоване не на досягнення задоволення, а на предмет та продукт корисної діяльності. Задоволення варто розглядати як таке, яке супроводжує активну та корисну діяльність.
3. Щастя варто бачити не в конкретних предметах і не в стані заспокоєності душі, а в процесі успішної діяльності, в боротьбі за дещо хороше і краще та досягненні все нових цілей.
4. Неправильно, що людина в більшій мірі живе для себе. Вона починається з того, що стає здатною приносити користь іншій людині, країні, суспільству. Життя лише для себе та заради себе ставить людину рано чи пізно в опозицію до людей і веде в глухий кут розвиток її особистості.
5. Планування, пошук, уточнення змісту мого подальшого існування — це рішення творчих завдань. І це цікаво.
6. Завжди мають бути інші проекти професійних життєвих шляхів, запасні варіанти вибору. Життєві професійні плани не повинні бути «недоторканними», їх потрібно вдосконалювати.
7. Пережитком минулого є думка, що професію потрібно обирати «одну і на все життя». Дружбу, любов до людей — так, важливо нести через все життя, але цю моральну норму ніяк не можна розповсюджувати на те, що називають видом діяльності, професією. Хоча це не означає, що потрібно бродити все життя по світу професій. Звичайно, є і більш-менш «вічні» професії: завжди потрібно буде годувати людей, лікувати, одягати, будувати житло, вчити і виховувати дітей, впорядковувати соціальні процеси, керувати суспільством.
8. Безпосередньо займаючись певною справою, важливо вміти мобілізувати себе на повну віддачу сил. Вона обертається набуттям чогось: наші здібності — як розумові, так і фізичні, як загальні, так і спеціальні — розвиваються лише в напруженій діяльності.

www.familytimes.com.ua

За матеріалами hitjob.com.ua

всі новини

Роздрукувати сторінку

Нагору Назад