Самопіар на співбесіді: рекомендації для тих, кому за 40

40 років - цифра умовна. Ми маємо на увазі фахівців старшого покоління. Які ставали професіоналами, коли світ ще не знав про iPod, і в лексиконі працюючих людей не було виразів «самопрезентація», «просування себе на ринку праці» тощо.
Представники старшого покоління не бачать, не розуміють необхідності в самопіарі. Самопіар - діяльність з просування себе в професійному співтоваристві і на ринку праці. Стати відомим у своєму середовищі фахівцем; створити умови, при яких роботодавці самі будуть вас шукати - ці завдання і вирішує самопіар. «Я і так хороший фахівець у своїй справі, я пропрацював на підприємстві 20 років. Запитайте кого завгодно з керівників чи співробітників - вам кожен скаже, що я віддав цій роботі півжиття!». І це правда. Професіонали старшого покоління працювали на совість. Молодим фахівцям брати б з них приклад...
Але будемо враховувати наступне. Сьогоднішні ейчари - це, в основному, люди до 40 років, тобто представники іншого покоління і іншої культури. Культури, в якій зовнішні атрибути (престиж, статус, публічність) так само важливі, як суть (професіоналізм), а то й важливіше. І шукачів вони оцінюють за такими ж зовнішніми атрибутами. Вмієте красиво себе подати? Відмінно. Не вмієте? Вчіться і приходьте пізніше. Дійсно, якщо людина 20 років пропрацювала на підприємстві і добре знає свою справу, навіщо йому хороший костюм?
Давайте подивимося з іншого боку. Хорошого фахівця псує костюм, обраний зі смаком? Здається, костюм йде тільки на користь.
Пастка, яку ви легко обійдете
У самопіарі є одна пастка. Найкраще він працює, коли зовнішні атрибути (зовнішність, вміння себе подати) відповідають внутрішньому змісту (досвіду, навичкам, досягненням). У житті ми знайдемо масу прикладів, коли зовнішні атрибути переважають. Людина дуже красиво і переконливо розповідає про себе, а з завданнями справляється посередньо. У кінцевому підсумку це призводить до втрати довіри з боку роботодавця. У дорослих фахівців є великий плюс: знання, досягнення, і життєвий досвід в цілому, який і для вирішення робочих завдань має величезне значення. Все, що потрібно – «підтягнути» зовнішні атрибути. Поєднання цінного вмісту і виразної зовнішньої «оболонки» багаторазово збільшує шанси на успішне працевлаштування.
Розкрийте себе
Психологічно складно взяти і почати будувати свій імідж, якщо ти раніше про це не замислювався. І все одно залишається думка: «Чому це я повинен себе продавати? Я і так досить гарний, щоб роботодавець оцінив мене гідно». Подивимося на це з іншого ракурсу. Ваше завдання - не шукати способи показати себе виграшно. Ваше завдання - розкрити себе перед роботодавцем. Розкрити себе і як особистість, і як професіонал.
Відразу відкиньте думку, що ви - стандартний фахівець, такий, як усі, просто добре робите свою роботу. Ви унікальні як особистість. Ваш професійний досвід теж унікальний. У вашому багатому досвіді напевно знайдеться не один десяток ситуацій, з яких ви виходили з блиском. Коли ви вирішували те, що не могли вирішити інші. Ось про це і розкажіть на співбесіді. Не ставте за мету - зацікавити, продати себе дорожче. Просто донесіть до ейчара відомості про свої досягнення: спокійно, з гідністю. Знайдіть у своїй кар'єрі яскраві епізоди, коли вам вдавалося досягти гарних результатів. Розкажіть про них без зайвих подробиць, виділяючи головне, підкреслюючи вашу роль у вирішенні завдань. Найголовніше - самі повірте в свою значимість і унікальність. Тоді ваші слова і жести набудуть потрібну вагу.

www.blog.trud.com

За матеріалами hitjob.com.ua

всі новини

Роздрукувати сторінку

Нагору Назад