Робота майбутнього: 10 навичок, які будуть затребуваними в 2020 році

На Всесвітньому економічному форумі в Давосі були названі 10 професійних навичок, які будуть актуальними через 5 років. У звіті про майбутнє професій названий список тих умінь, які будуть найбільш затребуваними через 5 років. Список дуже цікавий, тому що показує дві значні тенденції розвитку людини, суспільства і культури. Які люди будуть на піку кар'єри через 5 років? Давайте подивимося і розберемося.

1. Комплексне багаторівневе рішення проблем (Complex problem solving)

Це означає, що людина здатна бачити суть проблем і розбиратися з причиною, а не з наслідком. Припустимо, приходить дама до лікаря і каже: «Хочу схуднути». А лікар відповідає: «Ну, перестаньте їсти солодке». А насправді проблема зовсім не в солодкому, а в ендокринній системі, режимі дня, психологічній проблемі в сім'ї тощо. Загалом, цілий комплекс. Так ось, найбільш затребуваними будуть ті фахівці, які будуть володіти системним, цілісним підходом до вирішення будь-яких проблем, знатимуть, на що ще звернути увагу, крім очевидного.

2. Критичне мислення (Critical thinking)

Це такий спосіб мислення, коли людина ставить під сумнів інформацію, яка надходить, і навіть власні переконання. Це дуже корисна навичка, тому що запитання «А, може, все працює зовсім не так, як ми припускаємо?» допомагає розвитку.

3. Креативність у широкому сенсі (Creativity)

Творчий початок це здатність бачити те, чого ще немає. Коли Мікеланджело запитали, як він створив статую Давида, скульптор відповів: «Я побачив ангела в шматку мармуру, і мені захотілося звільнити його».

4. Уміння управляти людьми (People management)

Майкл Джордан сказав геніальну фразу: «Талант виграє ігри, а команда чемпіонати». Управління людьми це складна наука про те, як лідерам ухвалювати головні рішення ... ні, не просто стосовно підлеглих, а стосовно Людей. Як мотивувати співробітників так, щоб вони поспішали на роботу, а не з роботи? Як не помилитися в людині, приймаючи її на роботу, і підвищувати тих, хто цього заслуговує? Як розрулювати конфлікти всередині команди? Знати відповіді на всі ці запитання значить володіти people management.

5. Взаємодія з людьми (Coordinating with others)

Це, мабуть, зрозуміло.

6. Емоційний інтелект (Emotional intelligence)

У 1995 році американський психолог Деніел Гоулман опублікував книгу «Емоційний інтелект», яка «взірвала» книжковий ринок і стала бестселером (хоча насправді теорія ЕІ з'явилася значно раніше). Зараз під емоційним інтелектом розуміється здатність розуміти емоції, наміри та мотивацію інших людей і свої власні, а також уміння управляти своїми емоціями та емоціями інших людей.

7. Формування власної думки та ухвалення рішень (Judgment and decision-making)

На цьому теж не будемо зупинятися тут все зрозуміло.

8. Клієнтоорієнтованість (Service orientation)

Судячи з прогнозів, сфера послуг у світі буде тільки зростати, а хороший сервіс завжди на вагу золота. На жаль, наш сервіс можна описати й таким анекдотом: «Одна дама запитує іншу: Ой, а де ви взяли цю косметику? Он у тому магазині. А народу багато? Та ні, нікого, навіть консультант кудись вийшов».

9. Уміння вести переговори (Negotiation)

Це зрозуміло, чи не так?

10. Гнучкість розуму (Cognitive flexibility)

Когнітивна гнучкість це здатність розуму швидко перемикатися з однієї думки на іншу, а також обмірковувати кілька речей одночасно. До речі, перевірити себе на когнітивну гнучкість ви можете за допомогою знаменитого тесту Струпа. Він дуже простий.

Які висновки можна зробити із цього списку?

Зі списку видно, що 5 із 10 навичок стосуються вміння спілкуватися з людьми, домовлятися і керувати ними, розуміти і служити їм (це управління персоналом, взаємодія з людьми, переговори, клієнтоорієнтованість, емоційний інтелект).

Ще 4 сфери пов'язані зі здібностями мозку: умінням швидко міркувати, бачити суть, знаходити рішення проблем, генерувати нові проекти та ідеї (комплексне рішення проблем, креативність, когнітивна гнучкість, критичне мислення).

Якщо не знаєте, що вивчати, то вивчайте людей та їхні потреби, а також тренуйте свій мозок для складних когнітивних завдань. Це здорово! Адже настає час, коли сама людина, її емоції, мотивації та розвиток стають головними у нашому світі.

http://www.sncmedia.ru/

За матеріалами hitjob.com.ua

всі новини

Роздрукувати сторінку


Нагору Назад