У третині компаній в Україні очікуються скорочення співробітників

За даними hh.ua, кожен третій "білий комірець" відчуває страх втратити роботу. І небезпідставно. Опитування роботодавців підтвердило, що третина компаній планують скорочувати персонал цього року. При цьому в кожній п'ятій компанії рішуче налаштовані йти шляхом скорочень. Ще третина українських роботодавців стверджує, що в їхній компанії масових звільнень не буде. Решті складно щось прогнозувати з причини нестабільності в країні.
Для багатьох роботодавців з настанням кризи вимушеним заходом стала оптимізація штату. Головною тенденцією останнього часу є перерозподіл обов'язків між співробітниками, що залишилися. Також спостерігається укрупнення вакансій. Замість звільнених працівників набирають нових, значно розширюючи їхній функціонал. Альтернативою скорочення кадрів для багатьох гравців ринку є пошук можливостей оптимізувати витрати, зокрема за рахунок перегляду зарплат в бік більшої гнучкості і прив'язки рівня оплати до реальних досягнень працівників.
Серед компаній, яким не вдасться уникнути масових звільнень, в кожній п'ятій скоротять до 5% штату. Ще чверть мають намір звільнити 6-15% від загальної чисельності співробітників. Кожен третій роботодавець змушений буде розпрощатися з 16-30% персоналу. Решта планують скоротити штат більш ніж на третину.
Більше всіх під скорочення ризикують потрапити співробітники великих компаній - чисельністю від 200 осіб. Найбільша ймовірність залишитися без роботи у автотрейдерів, працівників банків, представників нафтогазового сектора і телекомунікацій. Менше всіх побоюватися варто страховикам, IT-шникам, представникам агросектору та співробітникам консалтингових агентств.
Враховуючи досвід скорочень персоналу в 2008 році, багато українських компаній зараз підходять до цього процесу дуже обережно. Багато хто розуміє, що звільнення співробітників, навіть виправдане об'єктивними причинами, є серйозним ризиком для репутації та бізнес-показників компанії. Саме тому українські роботодавці впроваджують практику турботи про співробітників, яких скорочуютбь, застосовуючи програму аутплейменту. Програма передбачає практичну допомогу працівникові в пошуку нового місця роботи, підготовку до майбутніх співбесід, консультування про стан ринку праці та інші заходи, які закінчуються опитуванням співробітників, головний результат якого - лояльність. До проведення програм, як правило, залучають зовнішніх експертів з метою більшої ефективності та економії ресурсів.
Дані були отримані в результаті опитування, проведеного Дослідницьким центром Міжнародного кадрового порталу hh.ua в березні 2015 року. В опитуванні взяли участь 379 респондентів.

www.ubr.ua

За матеріалами hitjob.com.ua

всі новини

Роздрукувати сторінку


Нагору Назад