Вимоги до дрес-коду стають більш м'якими

У 42% українських офісів співробітник може прийти на роботу в джинсах і футболці. Кожен четвертий роботодавець вимагає від підлеглих носіння одягу ділового стилю. І тільки 7% співробітників приречені на дотримання жорсткого корпоративного дрес-коду.
Звід правил, який регламентує стиль одягу співробітників або їхній зовнішній вигляд, є в 29% українських офісів, а ще третина роботодавців встановила негласний дрес-код. Тим не менше, більш ніж 40% «білих комірців» можуть не хвилюватись про відповідність свого зовнішнього вигляду офісним правилам.
Вимоги до дрес-коду поступово стають більш м’якими: акцент із деталей зміщується на загальний зовнішній вигляд. Роботодавці, виявляючи турботу про персонал, усе частіше дозволяють підлеглим працювати в зручному одязі, вимагаючи офіційного вигляду тільки для працівників фронт-офісів і для тих, хто постійно зустрічається з клієнтами. У порівнянні з 2012 роком, роботодавець значно рідше вказує співробітникам, які кольори можна носити на роботу, якими повинен бути фасон одягу, зачіска й аксесуари. Але частіше вимоги стосуються зовнішнього вигляду загалом: це дає офісним працівникам більше свободи і дозволяє виявляти фантазію при формуванні свого іміджу.

Які ж вимоги висуває дрес-код? Переважно допускається носіння повсякденного одягу, за винятком вульгарного або неприпустимого (42%). Наприклад, багато роботодавців не схвалюють коротких спідниць, глибоких декольте, шльопанців, але толерантні до джинсів і футболок. У кожному четвертому офісі передбачений тільки офісний або діловий стиль: для жінок дозволені спідниці, блузки, офісні сукні, а для чоловіків – брюки, сорочки. А ось 7% офісних співробітників стверджують, що їм доводиться дотримуватись суворого ділового стилю, носити відповідну форму або діловий костюм. Решті пощастило більше: 28% «білих комірців» можуть ходити на роботу в будь-якому одязі.
«Охайний зовнішній вигляд дуже важливий для офісного співробітника, а правильно підібраний одяг може стати відмінним помічником у переговорах з потенційними партнерами. Адже кожен співробітник – це обличчя компанії, яку він представляє. Акуратний, строгий, але водночас жіночний стиль допоможе зберегти необхідну дистанцію та репутацію. На щастя, цьому сприяють модні тренди сезону 2013-2014: брючні костюми, спідниці-олівці та білі сорочки в чоловічому стилі. Але не потрібно забувати, що джинси можуть виглядати не менш елегантно, якщо їх поєднувати з класичним взуттям, сорочкою та піджаком», – так прокоментувала особливості «офісної моди» Інна Єлісєєва, редактор жіночого онлайн-журналу.
Дуже рідко роботодавці прописують у корпоративних правилах і такі деталі, як припустимий макіяж співробітниць, використання парфумів, заборони на пірсинг або татуювання. Особливо суворі начальники можуть навіть вказувати в зводі корпоративних правил небажаний колір волосся. Найбільш жорстко дотримуватись дрес-коду вимушені працівники банківської сфери – їм доводиться ретельно звіряти свій гардероб із корпоративними правилами.

Мода на «неформальну п’ятницю» або «Casual Friday» повільно відходить у минуле. У порівнянні з 2012 роком все менше компаній практикують послаблення дрес-коду в останній робочий день тижня. У половині українських офісів навіть у п’ятницю співробітникам необхідно дотримуватись дрес-коду. В 16% офісів послаблення є, хоча всі обмеження не відміняються. І тільки чверть наймачів не цікавляться тим, наскільки чітко співробітники дотримуються правил.
Дані були отримані у результаті опитування, проведеного Дослідницьким центром Міжнародного кадрового порталу hh.ua в серпні-вересні 2013 року. Загалом було опитано 938 респондентів (565 жінок і 373 чоловіків).

hh.ua

За матеріалами hitjob.com.ua

всі новини

Роздрукувати сторінку


Нагору Назад