Асоціація з ЄС знизить ціни на авто в Україні на 10%

А покупці побутової техніки сподіваються на зниження розцінок на пральні машинки, телевізори, холодильники, пилососи. Втім, як і все, пов'язане з асоціацією, це відбудеться не так швидко, як хотілося б.

Мита геть
Головне, чого чекають автомобілісти від Угоди про асоціацію з ЄС – це скасування мит на імпортовані з Європи іномарки. Їх у нас два, і Євросоюз наполягав на скасуванні або зменшенні обох: мито на імпортні авто, введене ще у 2009 році (10% вартості завезеної машини), і недавнє нововведення – спецмито, яке почали стягувати з 1 квітня 2013 року. Його розмір коливається від 6,46% до 12,95% залежно від обсягу двигуна авто (не поширюється на автомобілі з дизельними двигунами).
Однак є й свої «але». Відміна спецмита не обумовлюється генеральною Угодою про асоціацію, це наша влада лише усно обговорювала з чиновниками з ЄС, коли ті критикували введення Україною загороджувальних мит для своїх автовиробників. Тому любителі європейських іномарок можуть сподіватися тільки на підписання додаткової угоди навздогін до базового договору про Зону вільної торгівлі (ЗВТ). За однією версією розмір спецмита лише скоротять (у півтора-два рази), за іншою – все-таки скасують під натиском європейців.
Що чітко прописано в генеральній Угоді з Євросоюзом і точно відбудеться, то це скасування 10%-вого мита на імпортні машини. «У перший рік дії договору ввізне мито на іномарки залишається незмінним. З другого року воно щорічно буде зменшуватися на 1%», – пояснив генеральний директор Всеукраїнської асоціації автомобільних імпортерів і дилерів (ВААІД) Олег Назаренко. Європейці зможуть ввезти за зниженим митом 45 тис. автомобілів на рік. «Якщо ж щорічний імпорт авто з Європи перевищить позначку в 45 тис., Україна отримує право на рік повернути первісне мито в 10%», – конкретизував президент Асоціації експертів в автомобільному бізнесі Андрій Петренко. І такий сценарій сьогодні вважають цілком реальним. «За нинішніх щорічних обсягів ринку автопродажів – близько 200-250 тис. машин – квоти в 45 тис. вистачить на 4-5 місяців. При цьому абсолютно незрозуміло, як ця квота буде розподілятися між імпортерами», – зауважив комерційний директор компанії «Автоальянс Київ» Дмитро Деменко.
Дилери допускають тимчасове зниження обох автомобільних мит, при цьому, щоправда, вони побоюються заміни їх іншими обов'язковими податками або зборами. «Уряд може збільшити, наприклад, транспортний збір (зараз він закладається в ціну паливо), підняти розмір збору до пенсійного фонду, який сплачується при купівлі машини (3-5% вартості авто)», – припустив пан Деменко.

Що буде з цінами
Експерти сьогодні дають два прогнози щодо вартості іномарок, залежно від домовленостей після підписання асоціації. Перший – у разі скасування спецмита (6,46-12,95% вартості авто) і поетапного зменшення 10%-вого мита. «Ціни на авто повинні знижуватися на розмір спецмита. Поетапне ж зменшення другого мита (по 1% на рік з квотою в 45 тис. автомобілів) навряд чи виллється в додаткову знижку в ціні: за невеликого розміру квоти та поетапного зменшення», – впевнений Дмитро Деменко. Більш оптимістичний прогноз експерти дають на випадок відміни трьох складових: двох видів мита та утилізаційного збору. «Якщо це відбудеться, автомобілі в салонах подешевшають як мінімум на 10%», – вважає Олег Назаренко.

Утилізаційний збір: не скасують, але зменшать
Ще один камінь спотикання на авторинку між Україною та ЄС – це введений з 1 вересня 2013 р. утилізаційний збір. Ним обклали всі ввезені в нашу країну іномарки (від 4,8 тис. до 60,5 тис. грн залежно від обсягу двигуна), і ті відразу зросли в ціні. Від збору звільнили вітчизняних виробників машин. Останні взяли на себе інвестиційні зобов'язання: пообіцяли владі побудувати заводи з утилізації авто.
У тому, що європейці продовжать виступати проти нового збору, не сумнівається ніхто. «Україна найближчим часом повинна вирішити питання утилізаційного збору для підписання Угоди про асоціацію з ЄС», – заявив єврокомісар Карл де Гюхт. Але Європу не стільки обурює стягування збору як такого, скільки правила, за якими це робиться. «Європейці хочуть, щоб ми привели утильзбір у відповідність до стандартів ЄС і СОТ. Тобто зобов'язали сплачувати його всіх без винятку (як автодилерів, так й місцевих виробників), або скасували його зовсім», – пояснив Андрій Петренко.
У скасування збору сьогодні не вірить ніхто, але експерти припускають прийняття компромісних рішень. «Не думаю, що утилізаційний збір буде скасовано, але схема його сплати і розмір повинні бути приведені до європейських стандартів», – переконаний автодилер. Середній розмір утилізаційного збору в Європі сьогодні становить близько 100 євро, найчастіше його закладають у вартість машини. Після підписання договору про ЗВТ експерти припускають зниження нашого утильзбору – з 4,8-60,5 тис. грн до 1-5 тис. грн.

vesti.ua

За матеріалами hitjob.com.ua

всі новини

Роздрукувати сторінку


Нагору Назад